
Φωτογραφίες: Νάντερ
Ο Ελληνικός Ναυτικός Όμιλος Αλεξανδρείας, εμπεριέχει εντός του ιστορικού του “dna” την έννοια, την ερμηνεία και την πολύπλευρη διάσταση του Ελληνισμού της Διασποράς. Ιδρυθείς το 1909 στα χρόνια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, στέγασε το Αρχηγείο του Ελληνικού Στόλου. Τους χώρους του, έχουν επισκεφθεί απ’ το παρελθόν μέχρι και σήμερα, απλοί πολίτες όλων των χωρών, πρόεδροι κρατών, ανώτατοι πολιτειακοί παράγοντες έως και μονάρχες.
Αυτό και μόνο αποδεικνύει την δυναμική που αποπνέει ο γνωστός σε όλους μας ΕΝΟΑ, ο αθλητικός και πολιτισμικός θεσμός της Μεγάλης Αλεξανδρινής Πόλης, την οποία η ιστορία έμελλε να καταγράψει στις δέλτους της ως το προπύργιο της πάλαι ποτέ ένδοξης εποχής του Αιγυπτιωτισμού.
Γιατί η Αλεξάνδρεια δεν έχει ανάγκη τα πληθυσμιακά νούμερα για να αισθανθεί ισχυρή, καθότι ο ιδρυτής της Αλέξανδρος, αρκεί για να θεωρείται ως η εστεμμένη βασίλισσα της παγκόσμιας κοιτίδας των Γραμμάτων, των Τεχνών, της Επιστήμης, της Φιλοσοφίας, των Θρησκειών, των Γλωσσών και της πολυδιάστατης Γνώσης.
Επομένως, οιοσδήποτε θεσμός δραστηριοποιείται στην Αλεξάνδρεια, σ΄ αυτό το Κέντρο του Μεσογειακού Πολιτισμού σφραγισμένο από τον μεταναστεύσαντα Ελληνισμό, οφείλει η εναπομείνασα Παροικία των Αιγυπτιωτών να τον στηρίζει, να τον υπερασπίζεται και να τον προβάλλει. Διαφορετικά, οι καβαφικοί στίχοι περί «Τιμή σ’ εκείνους όπου στην ζωή των όρισαν και φυλάγουν Θερμοπύλες» ουδεμία απήχηση θα έχουν στους ελάχιστους φρουρούς της Αλεξάνδρειας.

Μία εκ των σπουδαιότερων πολιτιστικών εκδηλώσεων που έχουν πραγματοποιηθεί στον Ελληνικό Ναυτικό Όμιλο Αλεξανδρείας, κατεγράφη την Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026 και εντύπωσε στα κύτταρα της μνήμης μας, την απόλαυση, την χαρά, την τιμή και την ικανοποίηση να συνυπάρξουμε όσοι παρόντες και παρούσες με την τέχνη της μουσικής.
Η ιδέα του Πρέσβη της Ελλάδας στην Αίγυπτο κ. Νικόλαου Παπαγεωργίου, να συνδιοργανώσει την προαναφερθείσα συναυλία με τον Ελληνικό Ναυτικό Όμιλο Αλεξανδρείας, πιστοποίησε τη δύναμη του Ελληνισμού της Διασποράς, ότι η συνεννόηση, η αγαστή συνεργασία και η πρόθεση να προβληθεί η Τέχνη, ως εφαλτήριο πολιτισμικής προόδου, αποτελούν σταθερά αξιακά δεδομένα.
Η συναυλία, με το εξ Ελλάδος ικανότατο συγκρότημα που διεκρίθη για την μουσική και φωνητική του δεινότητα, απέδωσε τα πλέον ιδανικά αποτελέσματα.
Το στήσιμο στην παραλία του ΕΝΟΑ, με τα καθίσματα σε θεατρικό ημικύκλιο να θωρούν όλοι οι ακροατές – θεατές τους οργανοπαίχτες και ερμηνευτές, με φυσικό ντεκόρ την θάλασσα, τον έναστρο ουρανό και τα φωτισμένα πλεούμενα να προσδίδουν επιπλέον Φως και ρομαντισμό, είχε ως διακοσμήτρια την Πρόεδρο του Ομίλου.
Η κα. Λιλίκα Θλιβίτου απέδειξε για μια ακόμη φορά ότι δικαίως έχει θέσει υψηλά τον πήχη του πολιτισμού στον ανωτέρω χώρο, καθώς κρινόμενη ως πρώτη υπεύθυνη αυτή και ακολούθως το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΝΟΑ, εισπράττει επαίνους για κάθε δραστηριότητα την οποία επιτελεί στο ιστορικό σωματείο της ναυτοσύνης.
Και αν αυτό κάποιοι το θεωρήσουν κομπλιμέντο, ας ερωτηθούν οι παρευρισκόμενοι στη συναυλία οι οποίοι στο σύνολό τους εξήραν την διοργάνωση και το όλο χωροταξικό στήσιμο στην καλύτερη θαλασσινή «γωνία» της Αλεξάνδρειας.

Τα πρώτα όμως συγχαρητήρια και τους αίνους, οφείλουμε να αποδώσουμε στον δραστήριο πολιτισμικά Πρέσβη της Ελλάδος εν Αιγύπτω, κ. Νικόλαο Παπαγεωργίου, για την ωφελιμότατη ιδέα και πρόταση να εορτασθεί η Παγκόσμια Ημέρα της Μουσικής σε Κάΐρο και Αλεξάνδρεια, τιμώντας κατ’ αυτό τον τρόπο το μεγαλείο της πανάρχαιας Τέχνης που ανυψώνει τον Άνθρωπο σε συμπαντικές διαστάσεις.
Με την αμέριστη στήριξη, αρωγή του άξιου συνεργάτη του κ. Παπαγεωργίου και στελέχους της Πρεσβείας μας στο Κάϊρο, κ. Ιωάννη Μελαχροινούδη, η 22α Ιουνίου 2026, – η επόμενη του Θερινού Ηλιοστασίου – ήταν η βραδιά που εκτός της δωρεάν προσφερόμενης απόλαυσης, διερμήνευσε και την συμβολική και σημειολογική διάσταση του καλλιτεχνικού εγχειρήματος.
Η λέξη ηλιοστάσιο καθώς είναι σύνθετη, προέρχεται από την λέξη «Ήλιος» και το «στέκομαι». Το θερινό ηλιοστάσιο αντιπροσώπευε ανέκαθεν ιδιαίτερο και σημαντικό γεγονός για το ανθρώπινο γένος. Οι αρχαίοι πολιτισμοί διοργάνωναν εμφαντικές γιορτές, με σκοπό να τιμήσουν την μεγάλη νίκη του Ήλιου, καθότι την 21α Ιουνίου κυριαρχεί η μεγαλύτερη ημέρα του έτους. Στην αρχαία Ελλάδα γιόρταζαν κατά το θερινό Ηλιοστάσιο, την ανάσταση της Κόρης Περσεφόνης και δόξαζαν τον Διόνυσο, δηλαδή του ελευθερωτή των ανθρωπίνων ψυχών.
Μουσική και Ηλιοστάσιο λοιπόν στον Ελληνικό Ναυτικό Όμιλο, με τον Πρέσβη κ. Νικόλαο Παπαγεωργίου και την Πρόεδρο κα. Λιλίκα Θλιβίτου να υποδέχονται με ευγένεια και χαμόγελο τους προσκεκλημένους τους και τα επίσημα στελέχη των ελληνικών και αιγυπτιακών θεσμών.

Ως οικοδέσποινα η κα. Θλιβίτου άνοιξε την εκδήλωση με χαιρετισμό προς το κοινό, ο δε Πρέσβης κ. Νικόλαος Παπαγεωργίου προσκληθείς εις το βήμα, ανεφέρθη στην Ημέρα της Μουσικής, την εξαιρετική συνεργασία που είχε με τον ΕΝΟΑ και την Πρόεδρο κα. Θλιβίτου, ενώ παράλληλα αναφέρθηκε στην συνδιοργάνωση που είχε η Πρεσβεία της Ελλάδας στην Αίγυπτο, με την Αιγυπτιακή Ραδιοτηλεόραση, όπου γιόρτασε για τον ίδιο λόγο την Κυριακή 21 Ιουνίου 2026, με το έμπειρο και ικανό εξ Ελλάδος συγκρότημα, στο κεντρικό κτήριο της Ραδιοτηλεόρασης το γνωστό Μασπέρο.
Επιπροσθέτως τίμησε με την πλευρά του την Ημέρα της Μουσικής, αναφερόμενος σ αυτήν και απέδειξε για μια ακόμη φορά το ενδιαφέρον του για τον πολιτισμό, ο οποίος συνδέει τους δύο λαούς μας, της Ελλάδος και της Αιγύπτου μέσα από την συνεργασία τους και την αλληλεπίδραση, ενώ τόνισε ιδιαίτερα την αγάπη του για την Αλεξάνδρεια, την οποία επισκέπτεται συνεχώς από την ανάληψη των καθηκόντων του, όπως και τον Ελληνικό Ναυτικό Όμιλο Αλεξανδρείας.
Η κα. Θλιβίτου μεταξύ άλλων ανέφερε τα εξής: «Αποτελεί ιδιαίτερη τιμή και χαρά για τον Ελληνικό Ναυτικό Όμιλο Αλεξανδρείας η διοργάνωση της αποψινής συναυλίας σε έναν χώρο ιστορικό που τιμά τη ναυτοσύνη, τον αθλητισμό αλλά πάνω απ’ όλα προβάλλει τις αξίες, τα ήθη, τις παραδόσεις και τα ιδανικά του Ελληνισμού.
Αισθανόμαστε ιδιαίτερη τιμή που η Πρεσβεία της Ελλάδος στο Κάϊρο, προεξάρχοντος του Εξοχότατου Πρέσβη κύριου Νικόλαου Παπαγεωργίου συνδιοργάνωσε με τον Ελληνικό Ναυτικό Όμιλο αυτή τη μουσική βραδιά, με το εξαίρετο συγκρότημα που θα ακούσουμε, έτσι ώστε να απολαύσουμε το μεγαλείο που προσφέρει η μουσική, αυξάνοντας μεταξύ μας την επικοινωνία, την ώσμωση και τη συνύπαρξη των μελών της παροικίας.

Παρέστησαν πλην των προαναφερόμενων οι εξής: Ο Κυβερνήτης της Αλεξάνδρειας κ. Ayman Attia, ο Γενικός Πρόξενος της Ελλάδας στην Αλεξάνδρεια κ. Ιωάννης Πυργάκης, ο Πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας Αλεξανδρείας κ. Ανδρέας Βαφειάδης, ο Εκπρόσωπος του Πατριαρχείου Πανοσιολογιότατος Αρχιμανδρίτης κ. Αθανάσιος, ο Σύνδεσμος του Π/Ν της Ελλάδας στην Αλεξάνδρεια κ. Χρυσόστομος Ράγκος, ο Συντονιστής Εκπαίδευσης Βορείου Αφρικής και Μέσης Ανατολής κ. Γεώργιος Κοκορέλης, η Πρόεδρος του Ελληνικού Εμπορικού Επιμελητηρίου Αλεξανδρείας κα. Μάχη Γαβαλά, στελέχη των Αιγυπτιακών Αρχών, της Βιβλιοθήκης, εκπαιδευτικοί των ελληνικών σχολείων, πάροικοι και φίλοι του Ελληνικού Ναυτικού Ομίλου Αλεξανδρείας.
Το εξαιρετικό εξ Ελλάδος συγκρότημα αποτελείτο εκ των κάτωθι μουσικών: Αγγελική Παπανικολάου – ακορντεόν, Παναγιώτης Διαμάντης – μπουζούκι, Φώτης Βαρδόπουλος – μπουζούκι, Εύα Ξένου – ερμηνεία, Ντίνος Χατζόπουλος – κιθάρα και Άγης Παπαπαναγιώτου – μπάσο.
Συγχαρητήρια κ. Πρέσβη της Πρεσβείας μας στην Αίγυπτο και κα. Πρόεδρε του ΕΝΟΑ για την επιτυχημένη συνδιοργάνωση της μουσικής βραδιάς αφιερωμένης στην Ημέρα της Μουσικής!

















































