
Ο γνωστός και αγαπητός σε όλους μας κ. Αλέξανδρος Μπάσης, είναι ένας από τους εκπαιδευτικούς του Αβερωφείου Γυμνασίου Λυκείου, του οποίου η παρουσία σφράγισε με γνώση και ήθος τους μαθητές μας, ενώ παράλληλα διαμόρφωσε συνείδηση με το εύρος των πληροφοριών που κατέχει και την εφαρμογή της διαλεκτικής ως τρόπο επικοινωνίας, διαλόγου, ανταλλαγής ιδεών και κυρίως τεκμηριωμένων επιχειρημάτων.
Η επιλογή του να αποχωριστεί τις μαθητικές αίθουσες για δύο περίπου χρόνια, αποτελεί ειλημμένη απόφασή του, καθώς η επιστροφή του στην Ελλάδα πραγματοποιείται με την προοπτική της επανόδου του στην Αίγυπτο και το Ελληνικό Τετράγωνο.
Επομένως, αναφερόμαστε σε ένα διάλειμμα του εκπαιδευτικού του λειτουργήματος, ένεκα επιβεβλημένων υποχρεώσεών του, γεγονός που μας προσφέρει ικανοποίηση καθότι δεν τον αποχαιρετούμε οριστικά αλλά μεταφέρουμε την συνεργασία μας για την μεθεπόμενη σχολική σεζόν.
Γι’ αυτό και η επίσκεψή του στα Γραφεία της Ελληνικής Κοινότητας Αλεξανδρείας για να μας αποχαιρετήσει, εντάσσεται στο ανωτέρω πλαίσιο, οπότε εκείνο που κυριάρχησε ήταν τα συναισθήματα συγκίνησης μέχρι την μελλοντική συνάντηση.
Εκεί τον υποδέχθηκε ο Πρόεδρος της ΕΚΑ κ. Ανδρέας Βαφειάδης, ο Αντιπρόεδρος Β΄ κ. Νικόλαος Κόπελος, ο Διευθυντής κ. Γεώργιος Μπούλος και το υπαλληλικό προσωπικό.
Ο κ. Βαφειάδης με τον κ. Κόπελο του ευχήθηκαν να έχει επιτυχία σε οτιδήποτε κι αν κάνει, του εξέφρασαν τις ευχαριστίες τους για την σημαντικότατη συμβολή του στο Αβερώφειο, αλλά και για την προσφορά του όπου και όποτε απαιτήθηκε να ανταποκριθεί στα ιεροψαλτικά καθήκοντα, τα οποία εξετέλεσε με σεβασμό, αγάπη και ενδιαφέρον προς τους πιστούς της Παροικίας.
Κατά τη συνάντηση ο Πρόεδρος κ. Ανδρέας Βαφειάδης, του ανέφερε ότι η Κοινότητα Αλεξανδρείας θα είναι πάντα στο πλευρό του και πως θα τον αναμένουν όλοι με χαρά να επιστρέψει στο πόστο του, καθώς ανάμεσα στις δύο πλευρές υπήρξε μια αγαστή και εποικοδομητική συνεργασία.
Ο κ. Μπάσης, ευχαρίστησε την Κοινότητα Αλεξανδρείας για την αγάπη με την οποία τον πλαισίωσε και την άριστη επικοινωνία που είχαν αναμεταξύ τους και άπαντες ανανέωσαν το ραντεβού τους με το πέρας της επερχόμενης διετίας.
Παραθέτουμε μερικά βιογραφικά στοιχεία του ευσυνείδητου εκπαιδευτικού κ. Μπάση, από συνέντευξη που είχε παραχωρήσει στον Γρηγόρη Χαλιακόπουλο για τον «Αλεξανδρινό Ταχυδρόμο» την 11η Ιουνίου 2024, τονίζοντας συνάμα, ότι έχει την ευθύνη του σχεδιασμού και παραγωγής της έκδοσης του «Νέου Κάδμου με τον οποίο συνέδεσε την πένα του με μια σειρά εξαίρετα ρεπορτάζ που αφορούν στην παροικία των Ελλήνων της Αλεξάνδρειας και του Καΐρου.

«Γεννήθηκα στην πόλη της Αλεξάνδρειας και έζησα εδώ μέχρι και την ηλικία των δεκατεσσάρων ετών. Δημοτικό πήγα στην Πρατσίκειο, τότε που ακόμη στεγαζόταν στα σχολεία της Ιμπραημίας. Στη συνέχεια φοίτησα στο Αβερώφειο Γυμνάσιο στις δύο πρώτες τάξεις του και ακολούθως η οικογένειά μου μετοίκησε στην Αθήνα όπου τελείωσα το σχολείο και έζησα 49 χρόνια. Στο διάστημα αυτό ήλθα στην Αίγυπτο αρκετές φορές για τουρισμό. Μετά το σχολείο, φοίτησα στο Μαθηματικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών από όπου και πήρα το πτυχίο μου και στη συνέχεια έκανα μία τριετή εκπαίδευση στο αντικείμενο των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Από φοιτητής ασχολήθηκα με την φροντιστηριακή εκπαίδευση. Παράλληλα ασχολήθηκα επαγγελματικά με την χορωδιακή μουσική. Η πρώτη μου επαγγελματική μουσική παρουσία ήταν στον δίσκο «τα παράλογα», μία μελοποίηση στίχων του Νίκου Γκάτσου από τον Μάνο Χατζιδάκι. Επίσης, έλαβα μέρος σε 20 περίπου συναυλίες με μαέστρο τον Μίκη Θεοδωράκη (Άξιον εστί, Κάντο Χένεραλ κ.ά.), συμμετείχα στην χορωδία της ΕΡΤ και της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών. Επί δύο δεκαετίες ήμουν ο Συντονιστής Προγράμματος των Χορωδιακών Φεστιβάλ Αθηνών και Ρόδου (υπό την αιγίδα των αντίστοιχων Δήμων). Βέβαια, ποτέ δεν εγκατέλειψα την φροντιστηριακή εκπαίδευση στα μαθηματικά, ενώ ποτέ δεν διορίστηκα στο Ελληνικό Δημόσιο ως καθηγητής. ου έγινε πρόταση από το τότε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και Διαχειριστικό Διευθυντή της Αμπετείου Σχολής Καΐρου, τον κ. Νικόλα Βαδή, να διδάξω μαθηματικά στην Αμπέτειο, πράγμα το οποίο και αποδέχθηκα. Ήταν τον Σεπτέμβριο του 2016. Στην Αμπέτειο Σχολή Καΐρου δίδαξα επί 6 χρόνια, ως καθηγητής του φορέα. Από τον Οκτώβριο του 2023 εμφανίσθηκε ένα κενό σε θέση μαθηματικού στο Αβερώφειο Γυμνάσιο-Λύκειο, οπότε και ανέλαβα ως καθηγητής στο σχολείο, στο οποίο κάποτε υπήρξα μαθητής».


